LLOC: Centre Cívic Can Ninetes (Sta. Eugènia, 146 GIRONA)
DATA:
Dimecres 19 de Juny de 2013
HORA: 19h
-Comencem la
Reunió informant d’aspectes relacionats amb el Projecte Cuinem Juntes i
Mengem en Familia, tals com els/les voluntaris/es que hi participen, la
constancia d’aquests/es, els horaris disponibles del Centre Cívic Can Ninetes
per tirar-lo endavant, etc.
Hi continuen
participant entre 8 i 9 nuclis familiars, que suposen una
trentena de persones, i el perfil de voluntaris és, a excepció d’un, tot dones.
Un aspecte a tenir en compte, i a on cal treballar per assolir una paritat de
sexe si així és possible.
En referència
a l’horari, s’informa de la següent disponibilitat de la cuina del Centre Cívic:
*Última setmana de JUNY:
de 9-11 del matí.
*JULIOL: a partir de les 17:30h
*AGOST: degut a que en període estival la
gestió del Centre Cívic és de la Mancomunitat
Sta. Eugènia-Can Gibert, no hi haurà problema a fer ús de la cuina en
l’horari de 17 a 19h, a excepció del 25 d’Agost degut a la programació d’una
activitat d’escacs.
*horari d’HIVERN: Dimecres i Divendres a partir de les 20h, i Dilluns, Dimarts, Dijous, i
Dissabte a definir.
Per últim, es
comenta que la Directora del Centre
Cívic ha fet arribar que, per motius de normativa i adequació de l’espai,
no es pot fer servir la cuina industrial del Centre Cívic, i si la petita cuina de vitroceràmica.
Un fet que
dificulta el correcte desenvolupament de l’activitat, ja que la vitroceràmica
no és suficient per cuinar el volum que comporta el Cuinem Juntes i Mengem en Familia.
Davant
d’això, el representant de la Mancomunitat Sta. Eugènia-Can Gibert
ens informa que la cuina industrial es fa servir regularment a les activitats
de cuina realitzades amb afany de lucre, i no s’ha observat cap dels problemes
apuntats per la Directora. Així doncs, ens autoritza a utilizar la cuina sota
la seva responsabilitat, ja que troba ridícula la situació exposada. I si
realment hi ha els problemes esmentats per l’ús de la cuina industrial, creiem
que és responsabilitat de l’Ajuntament
fer les actuacions pertinents per solventar-los.
-Aprofitem el
plantejament abans exposat, per debatre la urgencia de disposar d’un espai
exclusiu del Projecte ESCUDELLA
SOLIDÀRIA, a on poder desenvolupar les activitats Cuinem Juntes i Mengem en Familia, Confiança Solidària, Obra
Social de la PAH, i d’altres que se’n puguin derivar.
Recordem la
existència del local del C/Bastiments
proposat a l’Ajuntament de Girona, i
la petició que aquest faci front al lloguer del mateix en els primers mesos
d’activitat. La resposta de l’Ajuntament
va ser positiva i, abans de la passada reunió de l’ESCUDELLA SOLIDÀRIA del 5
de Juny, se’ns va dir que acceptaven la proposta feta i que només faltava
el vist i plau dels tècnics Municipals d’urbanisme per fer ús del local
esmentat.
Ara estem a 19 de Juny i, tot i que hem demanat
tenir coneixença de l’informe tècnic abans d’aquests reunió, encara no en sabem
res.
Debatim
aquesta situació i coincidim en la perillositat que s’eternitzi la espera de
disposar del local, per culpa de la lentitut burocrática, i en la necessitat
urgent de disposar d’un local exclusiu pels següents motius, entre d’altres:
a)Degut al context de crisi social sobradament conegut
per tots, i al fet que les necessitats ciutadanes en aspectes com l'alimentari
augmenten dia a dia, l'espai del que disposem fins ara pel "Cuinem
Juntes i Mengem en Familia" (CC Can Ninetes), i "Confiança
Solidària" (domicilis particulars), son insuficients per poder fer
front a aquest augment.
b)La disponibilitat d'aquest espai exclusiu és condició
indispensable per poder tirar endavant altres branques del Projecte
"ESCUDELLA SOLIDÀRIA", tals com el de Menjadors, que donguin
més sortida a les creixents ofertes de voluntariat i peticions perquè es tiri
endavant.
c)Desde el Projecte "ESCUDELLA SOLIDÀRIA"
hem fet gestions per localitzar fonts de recaptació d'aliments primaris,
derivats làctics, materials de cuina, i d'altres, ja siguin provinents de
particulars, Entitats ciutadanes, Comerciants, Petita i Mitjana empresa, i
grans superfícies.
I la disponibilitat d'un espai exclusiu seria el tret
de sortida per poder iniciar la campanya de recaptació esmentat, ja que
significaria el fet de disposar de magatzem, d'espai per a neveres,
congeladors, taules, cadires, i cuines a on instalar els equipaments i estris
que ja han estat oferts.
d)A més, el fet d'haver de fer tantes actuacions per
habilitar l'espai, fer recapte d'aliments i d'altres, i treballar la gestió
d'aquest espai, donarà més possibilitats per donar tasques als/les voluntàries
que s'han ofert, i permetrà satisfer un dels objectius principals del Projecte
(fomentar la recuperació de l'autestima, a través de la implicació i el treball
en el Projecte, d'aquells que tinguin necessitats alimentàries
bàsiques derivades de la crisi social).
Degut a que
ja portem dos mesos parlant amb el Sr. Berloso la opció de disposar
d'aquest espai (el primer mes sense cap opció definida, i aquest darrer mes amb
la nostra proposta del local de C/Bastiments de GIRONA), i al fet
que la seva indefinició està entorpint les aspiracions i necessitats abans
esmentades, creiem bàsic desencallar aquest tema com abans millor.
Així doncs, acordem
demanar una reunió amb el Regidor de Serveis Socials abans de
la nostra propera trobada de l’ESCUDELLA
SOLIDÀRIA, per tal de poder avançar en el tema del local abans de l’inici
de les vacances estivals.
És per això
que li farem arribar aquesta petició de reunió, a la qual assistirem
representants del Projecte ESCUDELLA
SOLIDÀRIA amb les iniciatives que la composen.
I acabem
recordant que anirem informant de tot allò que aconteixi en relació amb aquest
tema.
-Continuem
debatint sobre la possibilitat de constituïr l’ESCUDELLA SOLIDÀRIA com a Entitat.
Hi ha temes
tals com protocols per la recollida d’aliments, rebuda de donacions d’empreses
i particulars, cessió d’espais, de material, i convenis diversos, que poden necessitar
un NIF per al nostre Projecte
a l’hora de signar aquests i d’altres acords.
Debatim dels
aspectes a tenir en compte per constituir-nos com a Entitat, els requisits legals, el nombre mínim de persones
necessàries, la responsabilitat d’aquestes persones, el model d’Estatuts de l’Entitat, els plaços necessaris per
constituïrla, etc.
Arrel d’aquest
debat, comprobem que hi ha suficients persones disposades a donar un pas
endavant en quant a responsabilitat legal per formar part de l’òrgan directiu
de la futura Entitat.
A més,
acordem que ens passarem via mail un model d’Estatuts i la informació derivada
del procediment per crear una Entitat,
per tal de comentar-la, dotar-la de continguts, i seguir avançant en el procés
de constitució com a Entitat.
-Degut als
diversos aspectes a tenir en compte sorgits en aquesta reunió, acordem la
creació de petites comissions per agilitzar les nostres dinàmiques internes i
esdevenir més productius per acelerar els aspectes legals i logístics de l’ESCUDELLA SOLIDÀRIA:
*Rosa i Agustí: cercar locals per si fossin
necessaris, i establir contacte amb Entitats
dels barris de Sta. Eugènia i Can Gibert del Pla.
*Antònia i David: treballar els aspectes legals per
constituïr-nos com a Entitat, i enviar
la informació necessària per formalitzar l’ESCUDELLA
SOLIDÀRIA.
*Natàlia i Àngel: cercar locals per si fòssin
necessaris, i establir contacte amb Entitats del barri de St. Narcís.
*Xavier: demanar la reunió amb l’Ajuntament de Girona, i fer-ne la
difusió necessària per donar a conèixer el punt en que ens trobem.
*Paral.lelament, les comissions ja formades per la
coordinació a Salt, la recaptació
pel Projecte
ESCUDELLA SOLIDÀRIA, etc, continúen endavant
tal i com ho han fet fins ara.
-Intervé el
representant de Girona Avança per demanar que no fem servir el nom “Restaurants
del Cor” per referir-nos a la branca de Menjadors de l’ESCUDELLA SOLIDÀRIA, ja que aquest nom
respòn al Projecte iniciat paral.lelament per ells.
A més, ens
demana que, a les reunions de l’ESCUDELLA
SOLIDÀRIA, ens referim a ells com a Restaurants
del Cor i no com a Girona Avança.
Iniciem un
debat que busca semblances entre ambdòs models de Projectes, i en treiem la
conclusió que, independentment dels camins, coincidim en l’objectiu social dels
Projectes i, per tant, hem de col.laborar per sumar en el dia a dia de
les nostres activitats.
-Recordem que
l’objectiu de l’ESCUDELLA SOLIDÀRIA és
aplanar el camí burocràtic i legal per a aquelles persones que, amb el seu
voluntariat i la seva empenta, vulguin sortir-se’n i donar continuïtat al Projecte.
A més, hem de funcionar com a Coordinadors per esdevenir el màxim d’operatius
possible.
-Per últim,
acordem programar la propera reunió pel proper Dimecres 3 de Juliol de 2013
a les 19h al Centre Cívic Can Ninetes.
I amb això,
donem per acabada la reunió a les 21h.
Atentament.
ESCUDELLA SOLIDÀRIA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada